Monday, February 27, 2012

Kongsi Itu Mengambil Berat (sharing is caring).

Salam diucap kepada sluroh makhluk d dunia yg berinteraksi & berkomunikasi dgn bahasa manusia. Hujung bln Februari dh tok & x brasa masa berlalu dgn pantas (mun ktk sik pikei masa mmg nya begerak mcm speedy gonzales). & setiap masa yg dah berlalu mcm2 peristiwa & agenda dh berlaku dlm idup aku. Yg masam ada, yg manis, masin, pait, kelat dan segala mcm rasa lain dh pnah dlalui. & setiap pengalaman yg dah berlaku lam idup ya bolehla dkatakan aku dapat adapt &  djadikan panduan dlm idup aku & yg paling penting jwak dpt dmasokkan dalam crita idup aku yg mungkin boleh aku share ngn anak cucuk pd masa depan klak (doa semoga panjang umor).

Sepanjang umor ku idup d dunia dh mcm2 peringkat kehidupan dah aku lalui, dari susah ke senang & dari senang ke susag & berulang2 la prsoes ya.Alhamdulillah suma aku dapat lalui dengan  ilek, cool & stylo ( aisehmen,ada jwak tebebek-bebek skit..ehee). Pengalaman yg dioleh dari zaman nemiak ke alam dewasa dh bermacam2 dah. Ada yg rindok dikenang & ada jwak yg sedih mun d kenang.

Bagi akula,zaman paling best adalah zaman gik blaja dolok.Dolok masa gik blaja engat best gik bila dah bekerja. Bknnya aku madah sik best dengan pekerjaan aku nektok, Best & aku suka dgn job aku nektok walupun pada mulanya aku x yakin dgn dirik aku pun adakah aku mampu pegang tugas & tanggungjawab yg diamanahkan. Mmg susah pada mulanya, sbb aku sik yakin dengan dirik aku pun & aku rasa sik sesuai dsebabkan peristiwa lampau aku dolok yg agak bleh tahan mancal. Tapi yala, masa penentu segala & masa adalah power yg merubah idup kita. Kita x dapat nk meramal masa depan kita, kita hanya mampu merancang, Tuhan yg akan nentu suma. Better berpegang jak dengan prinsip 'power of not knowing' & juz do what u got to do ( maksud aku, polah benda yg betol & berpikei dengan tindakan yg d ambik).Insyaallah btol jalan yg diambik & dipolah bgsla masa depan kita.

Skadar nulis jak aku tok sbenarnya, gik kepak tek abis ngajar, ada kelas tambahan & taklimat staf sampei ptg. Pasya balit masak utk mkn mlm.Pas masak pg menjala jap walaupun gik ada keja lain yg plu disetel.ehee..tp xhal la, x plu begaut & aku pun plu jwak masa utk bersantai. Menulis blog tu pun smntara gik nunggu member lok, mkn skali ngn member, xla beraie dengan family yg jaoh d mata. Idup jaoh dari family tok mesti mok pandei begaol, & iboh jadi kerak sumbang. & dalam pada masa begaol ya olahan perangei suma mesti mok pandei jaga, Beguro berpada2, plentey pun berpada2.Iboh lebih2, lebih2 klak boleh jadi nyakit ati & boleh bebukut olehnya. & aku x maok suma ya berlaku & aku dimintak la d jaoh suma ya.aminnnn.

K, ya jakla..sekian, makseh. Ada masa ngereco gik.ASSALAMUALAIKOM. :)

p/s: sik saba nunggu pengumuman PM :)

No comments: