Wednesday, February 22, 2012

.Aok, Aku Nang Memileh.

Salam sejahtera pd dirik aku pun & org yang membaca sisipan blog saya yg x brapa tok. Apa yg aku mok tulis bkn perkara @ hal yg besar gilak pun sampei boleh dipolitikkan. Benda yg aku nk kongsi bersama n padah (it's all bout me jak sbenarnya)adalah benda yg aku sering itok (dlm konteks ayat aku tok, 'itok' ya gik bingong mikei) & sering aku pikei : BILA DAPAT BTEMU PUJAAN HATI & KAWEN!. Sebelom kepada perkara yg lebih lanjut gik, ingin ku nk madah aku sik pandei gilak nk nulis @ mengarang walaupun aku guru minor ngaja Bahasa Malaysia. Aku tulis apa yg ku rasa nak tulis (bkn ya salah satu fungsi blog nak, tulis apa2 jak apa yg rasa nk d tulis). Engat aku hanya mem'blog', bkn 'goblog' k. Slalu jak aku madah ngn org & terpadah ngn org mun ada mana2 gadis yg single sila2 la intro ngn aku.Yeap, mmg klihatan agak 'desperate' tp apa yg aku padah ya mmg aku maksudkan TAPI bkn 100%. Hati aku blom tergerak gik nk berkomitmen spenohnya dlm bercintan-cintun. Sapa sik mok begerek/ berchan/ berkapel & seterusnya ada jodoh alu membina mesjid. Sapa sik maok nak? mun sapa2 nk sik maok ya nang paloi. Tambahan ngan umor aku nektok yg deh nk masok 28 tahun tapi STILL single ( boleh jwak dlabelkan IT'S COMPLICATED ). Rami org x pcayak & byk soalan2 cepu emas d tanyak sidak; "Pacita nektok pok? Ada gerek?". / "Bila nikah pok?" / "Ko iboh lambat gilak pok, byk pilihan ya". Sorry to say la aku kdng2 mmg agak fed up ngn soalan2 ya. DAN sigek ayat tokla yg aku bila dtanyak bercampor-campor prasaan jaik (jahat) & bait (baik) : "JIZ, KO TOK MILEH GILAK". .damn. Kamonla (perkataan Inggeris yg diMelayu @ di Melayu Sarawakkan ) cuba la org yg madah 'memileh gilak' ya pikei mena2, sapa sik mok mileh nak, sama mcm kita berbeli brg, mesti memileh, nei dapat main entam pileh sebarang2 jak. Sapa mok nk x bgs sedangkan kita mampu dapat yg bagus dengan hanya menjadi cerewet @ memileh. Sik Salah kita memileh, hak masing2. Opkos kita sik mok org lain gago2 nk influence & pengaroh kita dengan khendak sidak..manusia mmg x pnah puas..termasok aku. Bebalit kpd perkara ya tadik, sori k mmg aku memileh, aku memileh utk kepentingan aku & MASA DEPAN AKU..AKU MAOK YANG TERBAEK. Aku x mintak lebih & aku x mintak pakej yg lengkap dlm encarik jodoh, aku x kesah janji setia, x kesah sapa dirik aku, hormat org tua & family aku (klise bunyinya, tp ya nang benar). Chantek @ x chantek pun aku x kesah, bila ati dah suka rupa paras fizikal mmg xkan diambik kira. Tapi mun dapat yg chantek mmg kira bonusla.eheee..dengan suka hatinya aku ngucap Alhamdulillah..ehee. So, ya jakla aku rasa nk tulis,& kepada sesapa2 yg dajukan ayat "memileh gilak" ya, senang crita & bg aku dapat menyetelkan rasa sik puas org yg madah ya padah jak 'MEMANGLA MESTI MEMILEH, SAPA MOK MAIN ENTAM SEBARANG JAK, JODOH YA DI TANGAN TUHAN, KITA MANUSIA BERUSAHA JAK & MEMILEH YA ADALAH SALAH SATU USAHA ENCARIK JODOH. Dah, abis crita..Sekian, trimak kaseh.

2 comments:

Anonymous said...

nang benarlah ya, kita bukan memilih, tapi memang hak kita untuk memilih yang terbaik utk diri kita. apa2 pun mek setuju cikgu! hehe. kmk doakan semoga cikgu ajis cepat2 b'temu dengan jodohnya.. aminn..

ajeez said...

hee, makseh, ktk tek dah temu jodoh ktk tek.eheee