Thursday, January 21, 2010

Aku Mau Senang, Senang Dan Senang...Dan Aku x Nak Masalah

Mudah.. M.U.D.A.H bukan mudah.com ok.MUDAH a.k.a SENANG adalah perkataan yang menyenangkan hati dan perasaan setiap individu di dunia. Siapa mau SUSAH? tolong bgtau aku sapa yg mau SUSAH? Sudah tentu tiada siapa yg mau susah, kalo ada pun tu golongan yg suka cari masalah.

Aku arini nk mngupas skit isu cari masalah yg menyusahkan.x kira la, mnyusahkan diri sendiri @ org lain. Manusia skang ni perangai, sifat, fiil suma lain2, x sama, berbeda dari suma perkara. pendek kata setiap manusia berbeza zahir & batin DAN yang PALING PENTING, manusia TAK PERNAH SEMPURNA (termasuk aku). ok, setel skit ulasan aku, seterusnyaaa.........

Mcm aku cakap di atas, manusia berbeza, x sama dan x sempurna, suma lain2 dari segi zahir dan batin. Pada zaman skarang ni, kenapa manusia suka sgt carik susah a.k.a carik masalah? adakah dorang akan dapat duit? adakah dorang akan dapat publisiti yg membuatkan mereka terkenal? atau adakah mereka akan rasa mereka cool jika mereka membuat masalah? hmm..entahla..hanya dorang yang suka carik masalah ni yg tau jawapan.

Aku ambik beberapa contoh isu / kes terpinggir individu yg suka carik masalah ni, salah satunya kes lontar bom petrol kt gereja, apa hal ??? dari ko baling bom petrol baik bg aku je petrol tu tuk aku isi minyak kereta aku. Harga minyak nk naek ko senang2 pegi buang.x ke bongok.ish ish..aku bukan nk menimbulkan isu sensitif @ mnyebelah mana2 pihak yg terlibat, kita rakyat Malaysia yg berbilang kaum harus menjaga kedaulatan dan keamanan negara kita daripada tergugat. Jgn biarkan negara kita berpecah belah.

Lagi satu kes baru yg tengah hangat sekarang kt dalam laman web sosial facebook, pasal Puan Hani Tarmizi yg mengutuk perempuan dari Sarawak ni kononnya bitch, slut sebab mengganggu suaminya. Aku x tau dia sekolah sampai takat mana, dah tau facebook tu laman web sosial,segala komen yg dia tulis akan terpampang di seluruh dunia,yg die tulis "benda hangat" tu watpe, kan skang dah kena sumpah dengan berjuta2 org rakyat Malaysia, khususnya rakyat negeri Sarawak. Tindakan tu jaga wahai Puan Hani Tarmizi, jangan dek kerana nila setitik, rosak susu sebelanga, kalo dah rosak susu, belanga terbang ke kepala Puan Hani. nak kena baling ngn belanga? msti xnk kan. tau xpe. so lain kali bertindak dengan betul, jangan ekut hati dan perasaan. Perkara yang dicanangkan oleh Puan Hani perkara sensitif, boleh menimbulkan perpecahan dan menggugat keamanan negara. so jgn bertindak melulu. think twice & think wise ok Puan Hani Tarmizi??

hmm.. setakat ni jela celoteh dari aku. panjang sangat nanti susah gak. Aku x nk masalah.hee

p/s: nk sambong keja molah RPH..pantas pantas & cantas!! chaiyok!!

1 comment:

Anonymous said...

matured u!~ :D