Monday, May 11, 2009

3 Hari Aku Layap (leka)

Lamak dah aku x nulis n post gamba lam blog tok. Hidup agak sibok skit semenjak muncolnya kpala agong ujong bulan 4 tek. Buat pertama kali dalam tempoh 4 bulan aku berdu skit. Idop aku boleh dikatakan agak mewah dan aku mula agak boros.

Hmmmm...aku mesti kuatkan ati aku tok menahan nafsu boros ku sebelom nya mendatangkan kesan yang maha dasyat..yerdeh..senang cita,kembali pokai..huhu..aku x maok. So, aku janji ngn dirik aku pun aku mesti laksanakan misi jangan boros aku. Amin....

Dan semenjak aku berdu tok jwak, aku mula leka a.k.a layap,aku layap ngn dengan plesure ku, aku layap dengan kehendak nafsu ku..nafsu berbelanja. Tapi stakat tok,walaupun aku dah berbelanja dari had yg sepatutnya, aku puas ati ngn kehendak yang dah dilabor leh aku..suma nampak & ada fungsi. Harap bertahan lamak la. Dalam x kusedari rupanya banyak keja aku x siap, di antaranya tugas aku di sekolah: i) aku blom molah kertas ujian miak. ii) aku blom molah RPH minggu 18-19. iii) aku blom abis ajar topik peljaran ngn miak sedangkan ujian semester 1 dah nk dekat. iv) bayar bil letrik,air n astro blom sedangkan parents aku dah brapa kali soh bayar.

Aku dah nekad, minggu tok,aku akan setelkan suma keja aku yg blom selesai sebelom aku aku menyusahkan dirik aku. Dah nama kita tok manusia serba lalai & salu molah kesilapan. Bila dah terkenak baruk nk nyesal.

Ya Allah, bantula hamba mu ini....

p/s: next post maybe aku akan postkan gamba-gamba yang ditangkap aku lately tok..matbe la mun aku x malas..k..peace!!salam..

No comments: